Verengelsing van het hoger onderwijs
Zeker voor de internationale Universiteit Maastricht is het van belang stil te staan bij de effecten van verengelsing op andere talen, op de aard van kennis, op de status van een taal als academische taal, op het ontwerp en de kwaliteit van onderwijs en leren, en op de nationale en lokale culturele identiteit. Voor de een is het een noodzaak om in de internationale academische wereld mee te kunnen, voor een ander gaat er veels te veel verloren. Jensen en De Swaan geven in een kort betoog hun visie op het onderwerp waarna ze met elkaar en het publiek de discussie aangaan.
Dit programma wordt georganiseerd in aansluiting op de internationale Integrated Content and Language in Higher Education (ICLHE) conferentie die plaatsvindt van 18 t/m 21 oktober in Maastricht.
Lees ook
-
Gezondheidsuniversiteit: De wetenschap achter waarneming
Studium Generale | Collegereeks
14 mei11 jun -
Vultures & Fireflies: Book Launch and Q&A
Studium Generale | Book Launch and Q&A
20 jun