06 okt

Running4Research

Doe mee met het marathon team van de UM community Brussel om geld op te halen voor onderzoek!

running4research

Zoek jij naar motivatie om regelmatig te gaan rennen? Wat dacht je van een mini marathon, een halve marathon, of zelfs een volledige? En dat voor een goed doel!

Nu de lente eindelijk aangebroken is, nodigen UM Campus Brussel en het Alumni Office Maastricht je uit om mee te rennen met Running4Research, waarvan een UM team mee zal doen aan de hele en halve marathon van Brussel op 6 Oktober 2019.

Hier zijn een aantal redenen om mee te doen!

• Het is leuk
  • Het houdt je gezond
  • Je creëert bewustzijn over het belang van wetenschappelijk onderzoek
  • Je draagt bij aan het ophalen van geld voor de volgende projecten;
  1. Hersenbeschadiging onderzoek: Intensive care units behandelen veel patiënten met serieuze hersenbeschadiging. Ondanks de huidige behandeling verlaten de meeste mensen het ziekenhuis met een ernstige handicap. Wetenschappers aan het Maastrichtse Universitaire Ziekenhuis (MUMC+) doen onderzoek naar nieuwe behandelingen gericht op het accuraat matchen van hersenfunctie en bloedstroom door het brein aan de behoeftes van individuele patiënten. We verwachten dat deze nieuwe methode van behandeling mensen aanzienlijk beter zal helpen. De nieuwe behandelingen zijn op maat gemaakt, wat betekent dat ze zich aanpassen aan de behoeftes van het individu.
    Klik hier om te doneren. ***Let op: schrijf ‘Running4Research’ in het berichtenveld van het donatieformulier

2. Transgender studie onderzoek: Dit onderzoek is onderdeel van een PhD studie over de neurobiologie en seksuele welzijn van transgender personen. Deze studie streeft er naar toezicht te houden op een groep transgender personen in verschillende fases van hun sekse transitie. De focus zal op drie factoren liggen: hersenstructuur en hersenfunctie, zelf-perceptie en seksueel welzijn. Het onderzoek streeft er naar om uit te vinden in hoeverre deze factoren bijdragen aan het algemeen welzijn en geluk tijdens de transitie. Gezien er veel depressie en zelfmoord is binnen deze groep, is dit soort onderzoek hard nodig.
    Klik hier om te doneren.

Ik doe mee! Wat moet ik doen?
Gaaf, welkom bij het team! We hebben als een Maastricht University Running4Research hele en halve marathon groep gemaakt. Ga dus naar de marathon registratie pagina en sluit je aan bij het team in het proces. Dit is onze teamcode: MAAS15122 (jouw team is het zelfde, ongeacht je de hele of halve marathon gaat lopen).

Zorg dat je je zo snel mogelijk registreert en stuur a.u.b. een email naar campusbrussel@maastrichtuniversity.nl om ons te informeren dat je je hebt geregistreerd. Zij zullen vervolgens bevestigen dat alles in orde is. Voilà!

running_in_brussels.jpg

Is dat alles? Natuurlijk niet!

• Side-event: Er zal een evenement zijn op de UM Campus Brussel op de dag van de race met snacks, foto’s en muziek!
  • Trainingsdagen: Wanneer roosters en het weer het toelaten, helpen wij je met het organiseren van trainingsdagen met mensen van een vergelijkbaar niveau.
  • Fondsenwerving: We willen dat deze fondsenwerving een groot succes wordt, en dat kan alleen als we onze krachten bundelen. The website van de fondsenwerving komt online in augustus. We laten het je weten zodra het functioneert – alles wat je dan nog moet doen is doneren aan een van de drie projecten en het delen met je vrienden, familie en anderen om zoveel mogelijk geld op te halen!
  • Sponsoring van organisaties: Kan jouw organisatie doneren? Zouden ze het team T-shirt willen sponsoren? Dat is ook mogelijk! Je kunt contact opnemen met het Alumni Office voor meer informatie over dit soort donaties via alumni@maastrichtuniversity.nl.

Dit is het voor nu!
Wanneer je vragen hebt, neem contact op met het UM Campus Brussel team via campusbrussel@maastrichtuniversity.nl, of kom langs bij hun kantoor aan Avenue de Tervueren 153!

We kijken er naar uit om samen te Running4Research,

De UM Campus Brussel en Alumni Office teams