Bianca Moldovan, MA European Studies

Bianca komt uit Roemenië en heeft een bachelor in International Business & Economics van de Universiteit van Boekarest.

"Tijdens het uitwisselingssemester van mijn bachelor volgde ik colleges politieke wetenschappen en ontwikkelde ik interesse in internationale betrekkingen en de politieke invalshoek van economie. Ik onderzocht masteropleidingen in het buitenland die aansloten bij mijn interesses en wilde graag mijn horizon verbreden. Deze opleiding stond erg hoog aangeschreven en de Universiteit Maastricht is een van de meest internationale universiteiten van Europa. Toch is het een vrij kleine universiteit en nu ik hier woon, vind ik het makkelijk om contact te leggen met mensen omdat er een gemeenschapsgevoel heerst.

Het programma richt zich op de rol van de Europese Unie in de mondiale arena, buitenlands beleid, hoe mondiale uitdagingen de EU beïnvloeden en vice versa. Tegelijkertijd gaat het ook over de samenwerking tussen de lidstaten. Ik ben het meest geïnteresseerd in politieke economie, ook in relatie tot andere belangrijke economieën en ik ben geïnspireerd door de dynamiek van het mondiale economische systeem. Mijn ambitie is om te werken voor een internationale organisatie of een Europees instituut, gericht op handelsbeleid."

Bianca Moldovan
Oktober 2020

Bianca was Student ambassadeur van de MA European Studies gedurende academisch jaar 2020-2021
 Bekijk hier haar ambassadeur video