Master International and European Tax Law ‘Topopleiding’ en master Nederlands Recht klimt naar eerste plaats in de Keuzegids Masters 2017

“De grote uitzondering vormt de tax-master uit Maastricht: de interessante lesstof wordt op stimulerend wijze gepresenteerd, er is ruimschoots aandacht voor analytisch en kritisch denken en voor het probleemoplossend vermogen van studenten”

Uit de, op dinsdag 28 februari 2017, verschenen Keuzegids Masters 2017 blijkt dat de masterprogramma’s van de Maastrichtse rechtenfaculteit wederom goed worden gewaardeerd. Net als voorgaande jaren blijkt dit onder andere uit de hoge tevredenheid over de inhoud van de verschillende opleidingen en de docenten.

Law huisstijl

In de categorie Internationaal Recht - Economisch en Zakelijk Recht staat de master International and European Tax Law net als voorgaande jaren op de eerste plaats en krijgt bovendien het predikaat ‘Topopleiding’. De master scoort op bijna alle onderdelen bovengemiddeld hoog en wordt vooral gewaardeerd vanwege de inhoud en praktijkgerichtheid van de opleiding.
Ook de nieuwe mogelijkheid om een double degree programma op Aruba te volgen wordt vermeld.

“Maastricht biedt de mogelijkheid een jaar te studeren op Aruba om een double degree te behalen met kennis van Amerikaanse belastingen”

Bij de algemene juridische masters (categorie Rechtsgeleerdheid – Rechten) klimt de master Nederlands Recht naar de eerste plaats. Dit programma wordt onder meer goed gewaardeerd vanwege de kwaliteit van de docenten.

“In Maastricht, Nijmegen en Tilburg prijzen de studenten de inhoudelijke kennis én de didactische kwaliteiten van hun docenten”

De master European Law School (categorie Internationaal Recht - Internationaal en Europees recht) behaalt een mooie tweede plaats en scoort met 70 punten bovendien bovengemiddeld. Studenten zijn onder andere zeer tevreden over de kwaliteit van de docenten en over de inhoud van de opleiding.

De onafhankelijke Keuzegids Masters beoordeelt en vergelijkt de kwaliteit van masteropleidingen en helpt studenten bij het kiezen van een vervolgopleiding. De Keuzegids baseert haar oordeel voor 70% op de mening van studenten en voor 30% op oordelen van de NVAO, de landelijke keuringsinstantie voor het hoger onderwijs.

Bekijk de volledige resultaten op de website van de Keuzegids.