Anna Ivanova, MA Media Studies: Digital Cultures

Anna komt uit Josjkar-Ola, een stad ten oosten van Moskou, Rusland. Ze heeft een bachelordiploma Internationale Betrekkingen van de Russische Presidentiële Academie voor Nationale Economie en Bestuurskunde (RANEPA). Ze besloot naar Maastricht te komen voor de master Media Studies: Digital Cultures.

"In mijn bachelorstudie was er veel aandacht voor economie, marketing, reclame en dergelijke onderwerpen, wat ik erg interessant vond. Ik wist altijd al dat ik in het buitenland wilde studeren in een Engelstalige omgeving, het liefst in Europa vanwege het hoge opleidingsniveau. Vrienden van mij hadden gestudeerd aan de Faculty of Arts and Social Sciences en toen ik het opzocht, werd ik meteen aangetrokken door deze masteropleiding. De inhoud van het programma in combinatie met het systeem van Probleemgestuurd Onderwijs heeft mij doen kiezen voor Maastricht en niet voor een andere universiteit. De ruimte voor persoonlijke ontwikkeling is enorm. Ik heb het erg naar mijn zin tot nu toe en het internationale karakter van het programma is fascinerend, met 90% van de studenten die uit het buitenland komen. We hebben geweldige discussies met verschillende gezichtspunten."

Anna Ivanova
November 2019