Bachelorvoorlichting tijdens corona @Maastricht FHML

Ben jij een toekomstige student?

Nu onze voorlichtingsactiviteiten in Maastricht zelf niet door kunnen gaan vanwege het coronavirus, bieden we je graag andere (online) manieren om een indruk kan krijgen van studeren in Maastricht bij de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences (FHML). En om eventuele vragen die je hebt te beantwoorden.

1. Online Experience Day
2. Webinars en Q&A's
3. UM Campus Tour
4. Bachelor Open Dag
5. Virtuele Open Dag (24/7, inclusief 360-graden virtuele rondleiding)
6. Praat met huidige studenten
7. Persoonlijke afspraken online (Skype, Zoom)
8. Contact met de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences - UM

1. Virtuele Experience Days

Als alternatief voor onze on-site Experience Days in Maastricht, kun je deelnemen aan een van onze Virtuele Experience Days. Als student voor een dag, bekijk je een lezing en neem je deel aan een onderwijsgroep. Daarnaast zijn er Q&A-sessies met docenten en studenten, practica en een live rondleiding op Insta.

Instagram Q&A session with two students of Maastricht University

2. Webinars en Q&A's

UM live sessies
De Universiteit Maastricht organiseert regelmatig live sessies over allerlei zaken die voor jou als studiekiezer interessant zijn.

Kijk terug naar de webinar Alles over aanmelding en toelating
Hoe word je toegelaten tot de Universiteit Maastricht? Als studiekiezer doe je er goed aan om de toelatingsprocedure voor je bacheloropleiding door te nemen. Tijdens dit webinar leer je alles over deadlines, selectiecriteria, matching en nog veel meer van onze experts en huidige studenten.

Q&A's studentambassadeurs
Onze studentambassadeurs gaan geregeld live op Instagram. Ze vertellen je onder andere hoe hun studieweek er uitziet, hoe de studie en het studentenleven ze bevalt en wat voor een vakken je hebt in het eerste jaar. En tussendoor beantwoorden ze ook jouw vragen.

Blijf op de hoogte van alle Instagram live sessies, volg de studentambassadeurs op Instagram:
 bachelor Biomedical Sciences: @extramile_eleonora
 bachelor Gezondheidswetenschappen: @extramile_lotte
 bachelor European Public Health: @extramile_takumi
 bachelor Geneeskunde: @extramile_simone
 bachelor International Track in Medicine: @extramile_nakhari

3. UM Campus Tour

We bieden een op maat gemaakte UM Campus Tour voor aankomende studenten die in september 2021 willen beginnen met hun opleiding. Samen met een studentambassadeur bekijk je de stad en de health campus.

Je kunt kiezen uit:

een fietstour door Maastricht, met aansluitend onze health campus tour (circa 2 uur, wij regelen desgewenst een fiets)
enkel de health campus tour (circa 50 minuten)
een Zoom-afspraak om vragen te stellen (circa 50 minuten)

Meld je nu aan!

UNS 50

4. Bachelor Open Dag

Onze volgende Bachelor Open Day, gepland voor zaterdag 6 november 2021, zou best weer eens als vanouds op locatie kunnen plaatsvinden.  Mocht dat niet zo zijn, dan brengen we ons beproefde digitale platform weer in stellling. Dat biedt programma presentatievideo's, campus tours, live Q&A's en andere evenementen.

Schrijf je alvast in, dan houden we je op de hoogte en sturen we een herinnering

Visit the Virtual Open Day of Maastricht University

5. Virtuele Open Dag

Om iedereen de gelegenheid te geven om ons 24/7 te bezoeken, hebben we een Virtuele Open Dag opgezet. Deze Open Dag kan je helpen om je voor te bereiden op je studiekeuze. Bekijk de video's en ontdek wat de bacheloropleidingen op het gebied van Gezondheidswetenschappen, Geneeskunde, European Public Health en Biomedische Wetenschappen inhouden en hoe ze van elkaar verschillen. Om de indruk te krijgen van de sfeer op campus, kun je ook een virtuele 360-degree tour volgen.

Kies de opleiding(en) waar je meer over wil weten:

Als je ook nog andere informatie zoekt, bijvoorbeeld over wonen in Maastricht of aanmelden of financiën, kun je je eigen Virtual Open Day experience samenstellen.

6. Praat met huidige studenten

Elk van onze opleidingen heeft een studentambassadeur die je graag meer vertellen over zijn of haar ervaringen met de studie en het (studenten)leven in Maastricht. Volg de ambassadeur via Instagram en stel hem/haar vragen via DM.

7. Persoonlijke afspraken online

Als je toch nog vragen hebt en een persoonlijk gesprek wil met een van onze studentambassadeurs of medewerkers, dan kan dat via Skype of Zoom!

Stuur een berichtje naar study-fhml@maastrichtuniversity.nl en wij regelen een online afspraak voor je. Je kunt dit e-mailadres trouwens ook gebruiken als je ons gewoon iets wil vragen.

8. Neem contact op met de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences (FHML) - UM

En natuurlijk staan wij - de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences - ook altijd tot je beschikking. Je kunt contact met ons opnemen via e-mail, telefoon, WhatsApp of chat.

Neem contact op met FHML