European Doctoral Summer School 2019 aan de Universiteit van York
Van 8 tot 11 juli 2019 organiseerde de Universiteit van York de tweede European Doctoral Summer School in Professional Development. Deze Summer School is vorig jaar van start gegaan en wordt georganiseerd door een samenwerkingsverband van drie universiteiten: Universiteit van York, Universiteit van Münster en de Universiteit Maastricht. Als onderdeel van het strategisch partnerschap met de Universiteit van York, is de UM altijd op zoek naar nieuwe manieren om samen te werken en om studenten, promovendi en medewerkers bij de vele aspecten van de organisatie te betrekken.
Dit jaar kregen vijftien PhD studenten (vijf van elke universiteit) de unieke kans om samen te komen om hun ideeën uit te wisselen, te netwerken en hun professionele vaardigheden te ontwikkelen.
Thema's
De belangrijkste thema’s waren ‘pitching and public engagement’, ‘your career’ en ‘entrepreneurship’.
Pitching and public engagement
Onder leiding van de Universiteit van York leerden de PhD studenten een 'Three Minute Pitch' over hun onderzoek te ontwikkelen. De hands-on training was gericht op het identificeren van stakeholders en begunstigden van het onderzoek, het ontwikkelen van een pitch en het communiceren met een niet-gespecialiseerd publiek. Op de laatste dag presenteerden de studenten hun pitch tegenover een jurypanel dat feedback gaf op hun vermogen om informatie over te brengen en kennisuitwisseling tot stand te brengen.
Your career
Onder leiding van de UM werd in de carrièresessie gegeken naar de loopbaanmogelijkheden voor PhD studenten in een Europese en mondiale setting. De studenten kregen praktische ondersteuning met betrekking tot netwerkvaardigheden, het schrijven van een CV en het opzetten van een LinkedIn-profiel.
Entrepreneurship
Onder leiding van de Universiteit van Münster behandelde de sessie over entrepreneurship persoonlijkheidstrekken van goede ondernemers en wat er nodig is om een realistisch en haalbaar bedrijf op te zetten.

Lees ook
-
Het Societal Impact Project
Het Societal Impact Project stimuleert de autonome motivatie van studenten om te werken aan maatschappelijk relevante problemen. Een van de onderwerpen dit jaar is vaping.
-
“Het is geen kwestie van overtuigen.” Maar hoe kan de vaccinatiebereidheid wél worden verhoogd?
Vorig jaar overleden er in ons land tenminste acht personen - het merendeel baby’s - aan kinkhoest, het hoogste aantal sinds de jaren zestig. De trend achter deze tragische statistiek is al jaren aan de gang; steeds minder ouders laten hun kind inenten tegen ernstige infectieziekten, waardoor de...
-
Vaccinatiepromotiebeleid voor COVID-19
Twee onderzoekers van de Universiteit Maastricht spelen een sleutelrol bij het vertalen van onderzoek naar aanbevelingen voor het vaccinatiebeleid voor COVID-19: Timo Clemens, universitair hoofddocent health policy and governance, en Inge van der Putten, universitair docent bij de vakgroep Health...