Maastrichts team wint vijfde editie Abraham de Pinto competitie

Op zaterdag 15 februari jl. werd de vijfde editie van de Abraham de Pinto-competitie gewonnen door Nordine Lgarah en Daan Groenewoud van de Universiteit Maastricht. De competitie werd zoals steeds georganiseerd door de rechtenfaculteit van de Universiteit Maastricht.

Law_abraham_de_pinto_2020.jpg
Nordine Lgarah en Daan Groenewoud

De competitie werd dit jaar gesponsord door de Provincie Limburg, Van Boven & Van der Bruggen Advocaten en mr. B.W.A.M. Muurmans. Het openingswoord werd verzorgd door onderwijsdirecteur Dr. Sjoerd Claessens en Tweede Kamerlid Michiel van Nispen, woordvoerder Justitie van de SP.

Er deden 23 teams mee van vijf Nederlandse (Groningen, Utrecht, Nijmegen, Tilburg en Maastricht) en twee Belgische rechtenfaculteiten (Gent en Hasselt). Jury's van tientallen rechters, advocaten en zorgverleners moesten de prestaties van de teams beoordelen. Dat leverde de volgende winnaars op:

1.            Nordine Lgarah en Daan Groenewoud (Universiteit Maastricht)
2.            Pelle Bosch en Tom Stijns (Universiteit Maastricht)
3.            Nikki Frederiksz en Martijn Vosz (Universiteit Utrecht)
4.            Roely Postma en Sjoerd Kalisvaart (Rijksuniversiteit Groningen)

De prijs voor de hoogste score in één ronde ging naar Lore Molenaers en Tijl Dejaeger (Universiteit Hasselt).

De Abraham de Pinto-competitie is uitgegroeid tot een evenement dat een eigen plaats heeft verworven in juridisch Nederland. We kijken dus alweer uit naar de zesde editie.