ECIO, UnliMited-Students en Pamela Habibović in gesprek over:

Inclusief onderwijs

Wat betekent het om een student te zijn met een (on)zichtbare functiebeperking, chronische aandoening of neurodivergentie aan de universiteit en hoe kan die ervaring worden verbeterd?

In 2020 ondertekende de UM de intentieverklaring van het VN-verdrag om zich in te zetten voor het verbeteren van inclusief onderwijs aan de UM. In juni 2023 ontmoette Prof. Dr. Pamela Habibović, onze Rector Magnificus van de UM, UM-studenten om best practices, prestaties en verbeterpunten met betrekking tot inclusief onderwijs te bespreken. De waarden en toekomstige stappen van de universiteit werden besproken. 

ECIO (Expertise Centrum Inclusief Onderwijs) modereerde de discussie over de waarden en verbeterpunten op de universiteit. Lees het interview over de discussie van ECIO .

Lees ook

  • Concentratieproblemen. Moeite met plannen. Snel afgeleid raken. Het zijn bekende symptomen van ADHD. Steeds meer UM-studenten melden zich met ADHD-klachten bij Disability Support. Op welke manieren zit ADHD studeren in de weg? En hoe kun je ADHD-klachten verminderen tijdens je studie? Wij spraken...

  • De perfecte recycling van kunststoffen uit huishoudelijk afval komt een stap dichterbij dankzij onderzoek naar de monitoring van de kwaliteit tijdens alle fasen van de recycling. De Universiteit Maastricht, het Nationaal Testcentrum Circulaire Plastics en hun partners, krijgen een overheidssubsidie...

  • Overweeg je de masteropleiding Epidemiologie aan de Universiteit Maastricht te volgen? Als student volg je een breed eenjarig programma dat continu streeft naar verbetering. Na het behalen van je diploma kun je je certificeren als Epidemioloog A en na het behalen van een PhD in Epidemiology bij de...