Inclusief onderwijs

ECIO, UnliMited-Students en Pamela Habibović in gesprek over:

Wat betekent het om een student te zijn met een (on)zichtbare functiebeperking, chronische aandoening of neurodivergentie aan de universiteit en hoe kan die ervaring worden verbeterd?

In 2020 ondertekende de UM de intentieverklaring van het VN-verdrag om zich in te zetten voor het verbeteren van inclusief onderwijs aan de UM. In juni 2023 ontmoette Prof. Dr. Pamela Habibović, onze Rector Magnificus van de UM, UM-studenten om best practices, prestaties en verbeterpunten met betrekking tot inclusief onderwijs te bespreken. De waarden en toekomstige stappen van de universiteit werden besproken. 

ECIO (Expertise Centrum Inclusief Onderwijs) modereerde de discussie over de waarden en verbeterpunten op de universiteit. Lees het interview over de discussie van ECIO .

Lees ook

  • Het vernieuwd curriculum van Healthcare Policy, Innovation and Management

    De Authentieke Professionele Taken van het masterprogramma zijn verankerd in het curriculum, maar de programma-coördinatoren vinden het wel belangrijk dat studenten aan hun eigen pad kunnen werken. Dat gebeurt door electives of keuzeblokken aan te bieden en personaliseer je een deel van je opleiding...

    HPIM electives
  • Wie is er geïnteresseerd in wetenschap?

    Het UM Supermarktlab is een interdisciplinair educatief concept waarmee kinderen kennismaken met voedselinnovatie, gezondheid en duurzaamheid, én leren hoe je complexe, actuele vraagstukken vanuit verschillende perspectieven kunt benaderen. 

    Kokerelli
  • Onderzoeksinstituut METRO stopt op 1 mei 2025

    Na meer dan 30 jaar succesvol Europees, vergelijkend en internationaal onderzoek te hebben gestimuleerd aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid, stopt Maastrichts Europees instituut voor Transnationaal Rechtswetenschappelijk Onderzoek (METRO) op 1 mei 2025 met zijn activiteiten. 

    Institute for Transnational Legal Research - METRO