Inclusief onderwijs
Wat betekent het om een student te zijn met een (on)zichtbare functiebeperking, chronische aandoening of neurodivergentie aan de universiteit en hoe kan die ervaring worden verbeterd?
In 2020 ondertekende de UM de intentieverklaring van het VN-verdrag om zich in te zetten voor het verbeteren van inclusief onderwijs aan de UM. In juni 2023 ontmoette Prof. Dr. Pamela Habibović, onze Rector Magnificus van de UM, UM-studenten om best practices, prestaties en verbeterpunten met betrekking tot inclusief onderwijs te bespreken. De waarden en toekomstige stappen van de universiteit werden besproken.
ECIO (Expertise Centrum Inclusief Onderwijs) modereerde de discussie over de waarden en verbeterpunten op de universiteit. Lees het interview over de discussie van ECIO .

Van links naar rechts: Sigrid Péters van Disability Support, Sjoerd, John en Carolina van UnliMited-Students, Pamela Habibović, Rector Magnificus.
Lees ook
-
Het leven van de 27-jarige Nozizwe Dube leest als een roman. Ze wordt geboren in Zimbabwe en komt op haar veertiende naar België om met haar gevluchte moeder herenigd te worden. Vastberaden om te strijden tegen onrecht, schopt ze het binnen een paar jaar tot voorzitter van de Vlaamse Jeugdraad. Nu...