Faculteiten universiteit Bandung werken samen met UM

De Universitas Padjadjaran (UNPAD) in Bandung, Indonesië en de UM hebben een Memorandum of Understanding (MoU) ondertekend. De rechtenfaculteit van UNPAD en die van de UM werken, samen met Mundo, aan een project dat gericht is op de verbetering van onderwijs en onderzoek van internationaal recht.  Het programma bestaat uit workshops en trainingen in Nederland en Indonesië en uit een uitwisselingsprogramma. Afgelopen zomer hebben medewerkers van de vakgroep Internationaal Recht van UNPAD de UM en Instituut Clingendael, partner in dit project, bezocht.
In januari 2016 beginnen 2 PhD fellows van UNPAD aan de UM. Het project loopt tot 2019 en wordt gefinancierd uit het Nederlandse NICHE programma.

Niet alleen de Faculty of Law heeft goede contacten met UNPAD.  Ook studenten van de Faculty of Psychology and Neuroscience werken virtueel samen met studenten van UNPAD. De medische faculteit van UNPAD heeft veel belangstelling voor de vaardigheidstraining en de methodiek van het probleem gestuurd onderwijs en onderhoudt ook contacten met de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences.

• Hoe kan én moet de overheid reageren op de huidige lage deelname aan het vaccinatieprogramma? Is drang, of zelfs dwang te rechtvaardigen? Op die vragen geeft het boek Inducing Immunity? Justifying Immunization Policies in Times of Vaccine Hesitancy antwoorden.

• Op vrijdag 17 november 2023 vond de ITEM jaarconferentie plaats in het provinciehuis van Den Haag waarin het thema mobiliteit en infrastructuur centraal stond. De gezamenlijke bevinding was dat er nog veel moet worden gewerkt aan het bewustzijn van benodigde prioriteit, het inzetten van (bestaande)...

• Uit een analyse in de jaarlijkse Grenseffectenrapportage van expertisecentrum ITEM (onderdeel van de Universiteit Maastricht) blijkt dat met name grensregio’s nog een blinde vlek vormen in het streven naar brede welvaart. Het ITEM-rapport is vandaag gepresenteerd tijdens een conferentie in Den Haag.