Christine van Basten-Boddin voorgedragen als burgemeester van Beek

Christine van Basten-Boddin wordt de nieuwe burgemeester van Beek. Naar verwachting volgt zij begin volgend jaar Ralf Krewinkel op.  Na een korte raadsvergadering besloot de gemeenteraad haar voor te dragen. Zij wordt de eerste vrouwelijke burgemeester in de geschiedenis van Beek.

Van Basten (alumna van de UM Faculteit der Rechtsgeleerdheid) is directeur van een van de onderzoeksinstituten van de Maastrichtse rechtenfaculteit; ‘Institute for Corporate Law, Governance & Innovation Policies’  (ICGI) en projectleider van een excellentieprogramma van de faculteit.

Als steunlid van de D66-fractie in de gemeenteraad van Valkenburg deed zij politieke ervaring op. Bovendien volgde zij, als voorbereiding op haar sollicitatie  een oriëntatiecursus bij het Nederlands Genootschap van Burgemeesters.

Lees ook het bericht op 1Limburg

• Hoe kan én moet de overheid reageren op de huidige lage deelname aan het vaccinatieprogramma? Is drang, of zelfs dwang te rechtvaardigen? Op die vragen geeft het boek Inducing Immunity? Justifying Immunization Policies in Times of Vaccine Hesitancy antwoorden.

• Op vrijdag 17 november 2023 vond de ITEM jaarconferentie plaats in het provinciehuis van Den Haag waarin het thema mobiliteit en infrastructuur centraal stond. De gezamenlijke bevinding was dat er nog veel moet worden gewerkt aan het bewustzijn van benodigde prioriteit, het inzetten van (bestaande)...

• Uit een analyse in de jaarlijkse Grenseffectenrapportage van expertisecentrum ITEM (onderdeel van de Universiteit Maastricht) blijkt dat met name grensregio’s nog een blinde vlek vormen in het streven naar brede welvaart. Het ITEM-rapport is vandaag gepresenteerd tijdens een conferentie in Den Haag.