Marion Driessen-Willems volgde het traject van werk naar werk

“Ik heb mezelf beter leren kennen op werkgebied”

Marion Driessen

Haar contract als promovendus aan de Universiteit Maastricht liep bijna af en ze had zich nog amper verdiept in de vraag hoe verder. “Tot dat moment was alles haast als vanzelf op mijn pad gekomen. Maar nu moest ik dus echt gaan solliciteren. Bij het Staf Career Centre heb ik toen het begeleidingstraject van werk naar werk gevolgd. En daar heb ik echt heel veel aan gehad”, vertelt Marion.

Als promovendus in de afronding van het promotietraject, ontving ze vorig jaar een mail vol adviezen van de universiteit. “Zoals de tip dat het SCC je kan helpen bij het vinden van een baan. Dat leek me meteen een goed idee, want solliciteren is toch een vak apart. Dat had ik eigenlijk nog nooit echt gedaan.”

Ze begon bij het SCC met een onlinetraining netwerken, samen met collega’s. “Die duurt een uur waarin je heel veel opsteekt. Je krijgt echt skills aangereikt om goed te kunnen netwerken, maar ook wat je daarin beter kunt laten. Vervolgens ga je daar in kleine groepjes meteen mee oefenen. Zo kreeg ik de opdracht om een collega te leren kennen op professioneel gebied. Om die collega vervolgens weer aan de andere collega’s voor te stellen. Een leuke oefening in een hele interessante training.”