Young Universities for the Future of Europe

"Het is interessant dat YUFE daadwerkelijk over de steden wordt uitgespreid"

Mijn naam is Arla en ik ben een studentvertegenwoordiger van YUFE voor de Universiteit van Oost-Finland. Ik ben pas in september gekozen als studentvertegenwoordiger, dus voor mij was de vergadering in Cyprus de eerste keer. Ik vond het heel interessant erbij te zijn en YUFE echt goed te leren kennen. We kregen een goede indruk van de YUFE-aanpak en ontmoetten alle andere studentvertegenwoordigers en YUFE-partners. YUFE heeft een Studentenforum, waarvoor we in Cyprus een bestuur hebben gekozen. Ook hebben we daar beslist hoe we in de toekomst aan de Werkpakketten zullen werken. Er zijn drie studentvertegenwoordigers voor ieder land, dus we hebben besloten dat een van hen zal werken met het Werkpakket waarvan haar universiteit in de lead is, een andere met het pakket dat mede wordt geleid door haar universiteit, en een derde die kan kiezen met welk pakket ze wil werken. Ik koos het ‘YUFE in onze steden’ pakket, dat onder leiding van mijn universiteit valt. Het is interessant te zien hoe YUFE daadwerkelijk over de steden zal worden uitgespreid en niet alleen op de campus van iedere universiteit blijft. Helaas ben ik geen student meer als dit project afgerond zal zijn, dus ik kan het niet meer zelf ervaren. Maar ik ben blij dat ik het in ieder geval kan helpen mogelijk maken.

Arla Paananen,
Universiteit van Oost-Finland