24 jun

Afscheidsrede prof.dr. Andries de Grip

Hoogleraar ‘Bedrijfs- en Beroepsscholing en Arbeidsmarkt’ in de School of Business and Economics

Titel van de rede: "Van een leven lang leren naar een leven lang ontwikkelen: De veranderende betekenis van het post-initieel leren"

In zijn afscheidscollege gaat professor De Grip – voormalig directeur van het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) –  in op de betekenis en ontwikkeling van het post-initiële leren in Nederland in de afgelopen decennia. In zijn college blikt hij terug op de bijdrage die het ROA heeft geleverd aan het inzicht dat we hierin hebben gekregen. Daarbij bespreekt hij de wijze waarop we onze competenties up-to-date houden en de betekenis daarvan voor onze productiviteit en duurzame inzetbaarheid. Daarnaast gaat hij in op de vraag voor wie het moeilijk is om in de toenemende noodzaak van een leven lang ontwikkelen (LLO) te  kunnen voorzien alsook op de vraag welke maatschappelijk infrastructuur op het terrein van het LLO onze samenleving nodig heeft om een sterke economie te blijven.

De rede is online te volgen via deze link.