05 nov

30ste Maastrichts Fiscaal Symposium

Op vrijdag 5 november 2021 organiseren de Capaciteitsgroep Belastingrecht en het Maastricht Centre for Taxation alweer het dertigste Maastrichts Fiscaal Symposium.

De vennootschapsbelasting staat niet stil. In dit symposium zullen wij u meenemen in een aantal ontwikkelingen die specifiek van belang zijn voor met name binnen Nederland actieve ondernemingen.

INFO

Tijdens dit symposium gaan wij in op recente ontwikkelingen in de earn-outregeling en de liquidatieverliesregeling binnen de deelnemingsvrijstelling. Naast de aanstaande wetswijziging op het gebied van de verliesverrekening, komt ook de onzakelijke lening in relatie tot de totaalwinst aan bod. De doelgroep is (fiscale) adviseurs, medewerkers van de Belastingdienst, bedrijfsfiscalisten, accountants en docenten in het belastingrecht. Tijdens het symposium is er voldoende gelegenheid voor een stimulerende en smakelijke fiscale gedachtewisseling, zowel tijdens het programma als daaromheen.

Covid-19: de QR code wordt gecheckt bij binnenkomst. Dit geldt voor zowel de bijeenkomst als het diner.

13.00u Ontvangst & registratie
13.30u

Opening door de dagvoorzitter, prof. dr. R. Luja (Universiteit Maastricht en Loyens & Loeff)

13.45u De deelnemingsvrijstelling:

• De earn-outregeling, mr. W. Egelie (Belastingdienst)

• De liquidatieverliesregeling, mr. drs. N. Croesen (Belastingdienst)

15.30u Koffiepauze
16.00u De totaalwinst:

• Verliesverrekening, dr. F. Elsweier (Tilburg University en EY)

• Onzakelijke leningen, dr. J. Arts (Universiteit Maastricht)

17.45u Afsluiting
18.00u Borrel
18.30u Diner (tot 20.00u)

Deelnamekosten

• € 225 pp exclusief deelname aan het diner
  • € 250 pp inclusief deelname aan het diner
  • € 0 voor UM medewerkers (incl./excl. deelname aan het diner)

Het inhoudelijke programma omvat 4 uren. Een verklaring van deelname wordt op verzoek verstrekt, indien u bij aanvang en vertrek op 5 november intekent.

Congreslocatie

Château St. Gerlach (congrespaviljoen)
Joseph Allée 1
6301 KK Valkenburg a/d Geul