Universiteit Maastricht - Campus Venlo studenten winnen FACE-UP Air Cargo Competition 2018

Caroline Larisch alumna (afgestudeerd in 2018) en Danny Jonker behoren beiden tot de drie winnaars van de FACE-UP Air Cargo Competition 2018, een wedstrijd voor recent afgestudeerden, waar de winnaars de kans krijgen hun scriptie te presenteren op het World Cargo Symposium in Dallas (USA).

De winnaars gaan naar het World Cargo Symposium in Dallas in de Verenigde Staten, waar ze kennis zullen opdoen met betrekking tot ontwikkelingen in de branche, workshops bijwonen en hun netwerk uitbreiden. Tijdens de slotceremonie van het evenement zullen de drie winnaars hun scriptie presenteren aan ruim 1200 professionals uit de air cargo-sector.

Caroline Larish heeft enorm veel zin in het symposium: “ik heb er superveel zin en ik ben trots om mijn Master Global Supply Chain Management and Change, Universiteit Maastricht en natuurlijk min scriptie te vertegenwoordigen in het buitenland!”

De winnaars en hun scriptie

• Caroline Larisch
    Corporate Sustainability Initiatives in the Fast Fashion Industry - Aspects of Consumer Awareness

• Danny Jonker
    The average parcel size in e-commerce shipments - a variable in coping with congestion in carrier networks?

• Femke Sickler
    Enhancing the cargo value chain for KLM Cargo with regards to the acceptance process, trucking schedule, and data communication. An in-depth case study for Denmark, Amsterdam

FACE-UP Air Cargo Competition
Glyn Hughes, IATA's Global Head of Cargo vertelt: “Het idee is om frisse wind door de air cargo industrie te blazen, door kansen te bieden aan afgestudeerden met een passie voor de industrie en hiermee hun professionele ontwikkeling te stimuleren. Luchtvracht neemt razendsnel toe en we willen dat jong talent onderdeel is van deze ontwikkeling en hier de voordelen van plukt”.

• Is duurzaamheid alleen zinvol als het financieel ook iets oplevert? Een gesprek tussen Nils Kok, hoogleraar Real Estate Finance en Pim Martens, hoogleraar Planetary Health.

• Een team Business Engineering-studenten van de UM heeft recent drie prijzen gewonnen bij de gerenommeerde ENGCOMM, de Engineering and Commerce Case Competition, die werd gehouden door de University of Concordia in Montreal (Canada).

• Het Institute for Transnational and Euregional cross border cooperation and Mobility / ITEM is per februari 2017 op zoek naar versterking van haar team in de vorm van:  Stagiaire communicatie; Stagiaire 'Event organizer ITEM'; Stagiaire (1.0 fte) (Monitoring Service Grensoverschrijdende...