Stichting doneert groot bedrag voor biochemisch onderzoek

De Stichting dr. ir. J.H.J. van de Laar voor Wetenschappelijk Biochemisch Onderzoek, gevestigd te Heerlen, stelt een bedrag van € 400.000 ter beschikking aan het Universiteitsfonds Limburg. Met deze royale donatie en door toevoeging daaraan van derde middelen, wordt onder de vleugels het Universiteitsfonds Limburg het Van De Laar Fonds gevestigd.

Vanuit dit fonds, zullen op verzoek van de schenkende stichting, de wetenschappelijke studies naar de Biochemie van Hart- en Vaatziekten en de toepassing daarvan binnen de translationele geneeskunde, uitgevoerd door het Cardiovasculair Onderzoeksinstituut Maastricht (CARIM), worden ondersteund.

Wat betreft de besteding van de middelen wordt gedacht aan de ondersteuning van biochemisch onderzoek en onderwijs, het daarbij betrekken van gasthoogleraren van vooraanstaande universiteiten door het instellen van een dr.ir. van de Laar leerstoel voor stollingsbiochemie.

Met ondertekening van een overeenkomst tussen de Stichting dr.ir. J.H.J. van de Laar en het Universiteitsfonds Limburg werd op 25 augustus het Van de Laar Fonds gevestigd.