SBE behoudt toppositie in CEO Magazine's Global MBA Rankings

De Maastricht University School of Business and Economics heeft haar positie in de 2024 CEO Magazine's Global MBA Rankings behouden. Via de Tier One Global MBA-ranking, een 4e plaats in de Global Online MBA-ranking en een 8e plaats in de Global Executive MBA ranking handhaaft de businessschool haar prominente internationale reputatie op het gebied van MBA onderwijs.

Sinds de lancering in 2008 zet CEO Magazine de beste businessscholen ter wereld in de kijker. In 2012 lanceerde het platform zijn jaarlijkse Global MBA Rankings, waarin MBA-, Executive MBA- en Online MBA-programma's worden geprofileerd. Dit jaar rankt CEO Magazine 139 scholen die 284 verschillende programma's in 24 landen aanbieden. De groei van het aantal scholen dat online MBA's aanbiedt was het meest opvallend, met 16 nieuwe programma's in de ranglijst, waardoor de Maastrichtse 4e plaats in de Global Online MBA-ranglijst een nog grotere prestatie is.

Bij het beoordelen van de ranking hanteert CEO Magazine criteria zoals de kwaliteit van de faculteit, internationale diversiteit, professionele ontwikkeling, accreditaties en leveringsmethoden. Omdat we op deze gebieden uitblinken, zijn we blij dat we onze hoge posities in de Global MBA Rankings van CEO Magazine kunnen behouden.

De SBE MBA-portfolio omvat MBA-programma's van UMIO en Maastricht School of Management (MSM). Gezien het diverse en internationale karakter van deze programma's is hun aanwezigheid in wereldwijde MBA-ranglijsten niet onverwacht. Het MaastrichtMBA programma van UMIO heeft jarenlang geïnvesteerd in de diversiteit van studenten met als resultaat een cohort van meer dan 50 nationaliteiten. Daanaast bevat het SBE MBA-portfolio de MBA-programma's van MSM, die bekend staan om hun multiculturele karakter met meer dan 50 nationaliteiten. Deze rijke diversiteit en de positieve invloed ervan op de dynamiek in de klas zorgen voor topklasseringen in het wereldwijde MBA-landschap.