Prof. Dr. Edward Huizenga onderscheiden met Beta Gamma Sigma's 2024 Business Achievement Award

Prof. Dr. Edward Huizenga, hoogleraar aan de Universiteit Maastricht UMIO en partner bij strategieadviesbureau Benthurst & Co., is uitgeroepen tot winnaar van de Beta Gamma Sigma 2024 Business Achievement Award. De heer Huizenga is genomineerd door het Maastricht University Beta Gamma Sigma Chapter en ontvangt deze eer op basis van uitmuntendheid in leiderschap.

De Beta Gamma Sigma Business Achievement Award is een eerbetoon aan personen die uitzonderlijke bijdragen hebben geleverd aan het bedrijfsleven. Deze prestaties kunnen een hele carrière beslaan of het resultaat zijn van een enkele, opmerkelijke inspanning die het vakgebied vooruit stuwt en ten goede komt aan een specifieke gemeenschap, de maatschappij in het algemeen en/of de mensheid als geheel.

Het Maastricht University Beta Gamma Sigma Chapter nomineerde Prof. Dr. Huizenga, hoogleraar Strategie, Innovatie en Gedragsverandering, voor zijn betrokkenheid bij het leiden van Handwashing Angels, een sociaal initiatief met grote impact dat Huizenga in 2019 startte om de juiste manier van handenwassen aan te moedigen ter bestrijding van infectieziekten die voorkomen dat kinderen naar school kunnen gaan.

Dankzij zijn betrokkenheid en die van vrijwilligers en sponsors is Handwashing Angels snel opgeschaald en is het nu uitgerold in scholen in Kenia, Vietnam, India en Oeganda. Er wordt nu actief gewerkt om het initiatief verder te laten groeien en uit te breiden naar andere plekken.

Hand Washing Angels

Over Beta Gamma Sigma (BGS)

Beta Gamma Sigma werd opgericht in 1913 en is een internationale erevereniging die uitsluitend actief is voor AACSB-geaccrediteerde businessopleidingen. Het lidmaatschap van Beta Gamma Sigma is zeer selectief en voorbehouden aan de best presterende business schools en een selecte groep van hun studenten over de hele wereld. Leden van Beta Gamma Sigma staan aan het hoofd van - en creëren zelfs - enkele van de grootste en meest succesvolle bedrijven ter wereld. Sinds de oprichting in 1913 heeft Beta Gamma Sigma wereldwijd meer dan 930.000 leden ingeschreven. Het hoofdkantoor van de Society is gevestigd in St. Louis, Missouri.

Contact:

Leann Poeth-Chervenic