Mythe: Vanuit Brussel worden alleen maar vervelende maatregelen opgelegd

Jurist en wetenschappelijk coördinator bij het ITEM Expertisecentrum Dr. Alexander Hoogenboom in weekblad Observant over de stelling dat vanuit de EU alleen maar vervelende maatregelingen worden opgelegd.

In het artikel gaat Hoogenboom in op de mythe die stelt dat de Europese Unie enkel vervelende maatregelen oplegt en geeft voorbeelden die laten zien waarom die misvatting blijft bestaan.

In het kort stelt Hoogenboom dat zowel spanningen tussen de Europese instellingen en nationale politici, evenals misleidende berichtgeving in de media oorzaken kunnen zijn van de voortdurende misvattingen.

“Dat er een maximum zit aan het aantal uur dat je per week mag werken, dat webwinkels verplicht zijn je de optie te geven dat je je aankoop binnen zeven dagen kunt terugsturen, dat ons drinkwater aan bepaalde eisen moet voldoen. Dat klinkt allemaal heel Nederlands, maar het is Europees recht. Die Europese ‘stamboom’ verdwijnt in de berichtgeving.”

Lees het hele artikel via de onderstaande link:

Mythe: Vanuit Brussel worden alleen maar vervelende maatregelen opgelegd

Lees het hele artikel

Dr. Alexander Hoogenboom is verbonden aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid en is momenteel werkzaam als wetenschappelijk coördinator van het Institute for Transnational and Euregional cross border cooperation and Mobility (ITEM) waar hij zich bezig houdt met de ontwikkeling van de ITEM kennisbank, het coördineren van subsidieaanvragen en ITEM casuïstiek.