open science beleid en technische infrastructuur

Micah Vandegrift: een Fullbright in Maastricht

Micah Vandegrift woont en werkt in Raleigh, North Carolina. Hij bezocht de Universiteitsbibliotheek van Maastricht als "Fulbright-Schuman innovation fellow" waar hij vijf maanden verbleef. Zijn vrouw en twee jonge kinderen nam hij mee.

Tijdens zijn fellowship bestudeerde Micah de overlap tussen open science en technische infrastructuur op drie niveaus: Europese Unie, nationaal (Nederland en Denemarken) en lokaal (het dagelijkse werk).

Zijn project "Open Scholarship Policies and Technologies: The European Research Library as a Model for Advancing Global Scholarly Communication", werd voornamelijk uitgevoerd aan Universiteit Maastricht en voor een kleiner deel in de Koninklijke Deense bibliotheek in Kopenhagen.