01 okt

Weekend van de Wetenschap | Faculty of Science and Engineering

Kan je muziek maken met bananen? Is het mogelijk om overdag een ster te zien? Heb je wel eens Tetris gespeeld met levensgrote 3D-blokken, of een robot ontmoet? En hoe ziet een universiteit er eigenlijk uit? Tijdens het Weekend van de Wetenschap vind je de antwoorden op deze vragen – en meer – bij de Faculty of Science and Engineering van de Universiteit Maastricht.

Tijdens het Weekend van de Wetenschap openen wetenschappelijke instellingen hun deuren voor bezoekers van (ongeveer) 8 tot 88 jaar oud. De Universiteit Maastricht nodigt jou en je familie van harte uit om op zaterdag 1 oktober de Faculty of Science and Engineering te bezoeken.

Wij zorgen voor de hapjes, de drankjes, de bètawetenschap, en de techniek. Het enige dat jij hoeft te doen, is langskomen en plezier hebben!

Deelname is gratis

Dit is de evenementpagina van een eerdere editie (2022). Ben je op zoek naar het programma voor dit jaar? Klik dan hier