08 sep 09 sep
Studium Generale | PAS-festival

PAS-festival

Vanwege het doorslaand succes van de vorige edities van het PAS-festival, is door het College van Bestuur van de Universiteit Maastricht besloten om dit festival te continueren.

Download hier het programmaboekje.

Dit jaar vindt de vierde editie plaats, op vrijdag 8 en zaterdag 9 september 2017. Om verwarring te vermijden met Het Parcours, de Maastrichtse opening van het culturele seizoen die in hetzelfde weekend plaatsvindt, en om  recht te doen aan het losse en aangename karakter van het festival kent het festival een kleine naamswijziging: de P staat nu voor Pleasure, waarmee het PAS-festival is omgedoopt tot Festival of  Pleasure, Arts and Science.

Twee avonden lang presenteren tientallen wetenschappers, muzikanten, acteurs en kunstenaars hun werk in en rond de universiteitsgebouwen in het Jekerkwartier te Maastricht.

Het PAS-festival is ook ditmaal weer gratis te bezoeken.

Het festival, dat wordt georganiseerd door het Studium Generale, heeft onder meer als doel de inwoners van Maastricht en omgeving op zeer toegankelijke wijze kennis te laten maken met het onderzoek dat plaatsvindt op de universiteit: Science. Een tweede belangrijke poot vormen de schone kunsten, voornamelijk in de vorm van muziek en theater: Arts. De saus die over alles wordt gegoten is die van Pleasure, niet alleen door een klein programma van clownesk straattheater , maar ook doordat alle deelnemers en bezoekers zorgen voor een sfeer van aangenaam samen genieten van een omvangrijk programma.

Het volledige programma is te vinden op www.pasmaastricht.nl

Opening op 7 september met Armando

Het festival wordt overigens al op donderdag 7 september om 20.00 uur geopend met de muzikaal-literaire voorstelling Ik hoorde dat er geluisterd werd, een cross-over van literatuur (poëzie en proza van Armando, voorgelezen door de schrijver zelf) en muziek door Oleg Lysenko op bayan (een Russische knopaccordeon) en op bandoneon.

Alumnidag tijdens PAS-festival

Dit jaar is er speciaal voor alumni op de zaterdagmiddag 9 september vóór het avondprogramma van PAS een UM-brede alumnidag. Bijna alle faculteiten bieden een programma aan; van muziek, theater tot een 'ouderwetse' lezing. Ontmoet dus eerst je studiegenoten en duik daarna de UM-gebouwen in voor Pleasure, Art & Science. Het PAS-festival is een uitgelezen moment om de universiteit te (her)ontdekken.

Hier vind je het overzicht van alle Alumni Homecoming Events per faculteit.

Meer events