28 sep
Afgelopen ITEM evenement

ITEM / BDZ Informatiesessie: Verschillende ingangsdata AOW-leeftijd en Duitse Rente

Deze informatiesessie vond plaats op 28 september 2017. Bent u op zoek naar een andere informatiesessie? Bekijk alle ITEM informatiesessies via de onderstaande link:

Afgelopen ITEM Informatiesessies
Aankomende ITEM Informatiesessies

Op 28 september organiseerden Expertisecentrum ITEM en Bureau Duitse Zaken van de SVB de informatiesessie 'Verschillende ingangsdata AOW-leeftijd en Duitse rente'. Zowel in Nederland als in Duitsland wordt de ingangsdatum van het ouderdomspensioen opgeschoven. De ingangsdatum van het AOW-pensioen is niet meer met 65 jaar en ook de Duitse Rente gaat later in. De ingangsdatum van het AOW-pensioen en de ingangsdatum van de Regelaltersrente wordt niet op dezelfde manier opgehoogd. Hierdoor ontstaan verschillende ingangsdata die steeds verder uit elkaar komen te liggen. Expertisecentrum ITEM gaf een korte inleiding omtrent de flexibilisering van de ingangsdatum van de AOW, waarna Bureau voor Duitse Zaken inging op de verschillende gevolgen van de verschillende ingangsdata.

donderdag 28 september

Locatie: UM Campus Venlo, Deken van Oppensingel 23 te Venlo

15.00 ‑ 15.30 Ontvangst
15.30 ‑ 17.00 Informatiesessie in de Collegezaal