21 apr 22 apr
09:30 - 16:00

Terug naar de toekomst van het eigendomsrecht - Een nieuwe kijk op duurzaam eigendomsrecht

Tijdens deze conferentie gaan de sprekers en deelnemers samen de uitdaging aan om het eigendomsrecht opnieuw te bekijken door de lens van duurzaamheid. Wat als een wetgever of rechtbank het duurzaamheidsdenken in hun proces had opgenomen? Hoe zou het eigendomsrecht en daarmee de wereld er vandaag uitzien?
We kunnen deze zeer waardevolle inzichten gebruiken in ons werk om het eigendomsrecht in de toekomst te herzien en te hervormen.

Deze conferentie is onderdeel van de nieuwe onderzoeksagenda duurzaam vastgoedrecht en wordt gecombineerd met de oratie van de nieuwe hoogleraar vastgoedrecht. Het onderzoek naar duurzaamheid is een kernonderzoeksgebied van de Universiteit Maastricht. De conferentie wordt gesponsord door het UM-Fonds SWOL, de Faculteit der Rechtsgeleerdheid en het Maastricht European Private Law Institute (M-EPLI).

De conferentie is tweetalig met (gegroepeerde) bijdragen in het Nederlands en Engels.

Meer informatie en programma: klik op EN rechts bovenaan deze pagina.