Promotie Katherine Marie Wisener

Promotores: Prof. dr. Erik Driessen, Prof. dr. Kevin Eva

Trefwoorden: Motivatie; Stimulansen; Opwaartse feedback; Faculteitsontwikkeling
 

"From Incentive Schemes to Feedback Processes: On the challenges of recruiting, supporting, and retaining clinical educators. "
 

Docenten spelen duidelijk een centrale rol in het onderwijs van gezondheidszorgprofessionals; zonder docenten zouden we de broodnodige klinische expertise missen die nodig is om het leren van de volgende generatie gezondheidszorgprofessionals te ondersteunen. Er zijn echter vaak problemen met het werven en behouden van docenten, en het is niet ongewoon dat clinici hun rol als docent opgeven om zich te richten op klinische, onderzoeks- en andere administratieve taken. Programma's kunnen een cruciale rol spelen in het ondersteunen van de motivatie van docenten door middel van stimulansen en feedbackstructuren, maar dergelijke mechanismen moeten worden gezien als ondersteunend en niet als schadelijk. Deze dissertatie onderzoekt de manieren waarop stimulansen en feedback de motivaties van docenten in HPE kunnen ondersteunen en, omgekeerd, hoe het geven ervan onbedoelde gevolgen kan hebben die leiden tot gedemotiveerde en niet betrokken docenten.  

Klik hier voor de livestream.
 

Lees ook