11 feb 13 feb

Conferentie over de Toekomst van Europa, Europees burgerpanel

European Institute of Public Administration (EIPA) en Studio Europa Maastricht van Maastricht University (SEM) zijn door de Europese instellingen geselecteerd om expertise en ondersteuning te bieden aan een pan-Europese burgertop die zal worden georganiseerd als onderdeel van de Conferentie over de Toekomst van Europa. Naast Maastricht vinden er burgerpanels plaats in Dublin, Florence en Warschau.

De Maastricht-panels worden een platform voor dialoog over de onderwerpen EU in de wereld en migratie. Tweehonderd willekeurig geselecteerde deelnemers krijgen de kans om op verschillende locaties met elkaar in gesprek te gaan.

Ga voor meer informatie over de Conferentie over de Toekomst van Europa naar de website van Studio Europa Maastricht, of bekijk onderstaande video.

Wat is de Conferentie over de Toekomst van Europa?

Het derde burgerpanel in het kader van de Conferentie over de Toekomst van Europa vindt plaats   in Maastricht. Wat houdt dit precies in? En waarom vindt hij plaats in Maastricht? In de zesdelige web-serie van Studio Europa Maastricht worden deze en andere vragen beantwoord door burgemeester Annemarie Penn-te Strake, onze collegevoorzitter Rianne Letschert, hoogleraar hedendaagse Europese geschiedenis en Europa Chair bij Studio Europa Maastricht Mathieu Segers, en anderen. Bekijk hier alle afleveringen.