Succesvolle Bachelor Open Dag: goede sfeer, positieve reacties

Tijdens de Bachelor Open Dag van afgelopen zaterdag verwelkomden we 2393 aankomende studenten op onze zes faculteiten. De reacties na afloop waren zeer positief, een teken dat het evenement weer succesvol was verlopen.

Ondanks de grijze lucht bleef het droog; prima weer om onze historische gebouwen in de stad te verkennen. Daar konden de bezoekers informatiesessies bijwonen over onze opleidingen, het toelatingsproces, Probleemgestuurd Onderwijs (PGO) en het studentenleven in Maastricht.

De studiekiezers maakten volop gebruik van de gelegenheid om in gesprek te gaan met medewerkers en huidige studenten, namen deel aan vraag- en antwoordsessies en zochten het contact met de student ambassadors op de informatiemarkten. Tijdens de workshops, laboratoriumbezoeken en rondleidingen, kregen ze een indruk van hoe het is om te studeren aan de Universiteit Maastricht.

Zoals gebruikelijk was een ruime meerderheid van de bezoekers Nederlands, maar er waren ook veel aankomende studenten uit buurlanden Duitsland en België (samen 20%). Er was extra aandacht voor de Nederlandse studiekiezer door het aanbieden van Nederlandstalige programma informatie.

Sfeer proeven

De open dagen aan de Universiteit Maastricht bieden een unieke kans om te ontdekken welke opleiding bij je past en alvast sfeer te proeven op onze faculteiten.

Ook deze dag was weer geslaagd, want de feedback van de bezoekers was overwegend positief, met een gemiddeld algemeen waarderingscijfer van 8,6.

Reacties

"Mooie balans tussen theorie en praktijk," was de reactie van een student na afloop. Een ander schreef: "De docent was echt aardig en open. De sfeer was prima!"

Veel bezoekers waardeerden de inbreng van huidige studenten in de presentaties: "Ik vond de student fantastisch, ze creëerde een geweldige sfeer en ik kreeg echt een goed begrip van het PBL-systeem."

Natuurlijk was er ook kritiek: zo hadden enkele bezoekers liever wat langer stilgestaan bij PBL om beter te ervaren hoe het onderwijssysteem werkt in de praktijk. Vanzelfsprekend nemen we deze feedback mee bij de voorbereiding van onze volgende Bachelor Open Dag op 12 oktober 2024.

Open Dag gemist?

Geen nood: bezoek onze Virtuele Open Day.  Die staat 24/7 voor je klaar.

Of kom naar een van onze Experience Days. Je kunt dan proeflessen volgen en ervaren wat Probleemgestuurd Onderwijs is.

Overzicht van al onze voorlichtingsactiviteiten.

Vragen? Neem contact op met onze student ambassadors. Bekijk hun insta of stuur ze een DM.

En wie weet, zien we je op de volgende Bachelor Open Dag. Je bent van harte welkom.