Nieuwe tool voor UM onderzoekers

Similarity Check: tool voorkomt slordig refereren of plagiaat

De Universiteitsbibliotheek heeft onlangs een nieuwe similarity check service voor onderzoekers gelanceerd. Deze tool helpt onderzoekers om slordige verwijzingen of plagiaat te voorkomen.

Of je nu je eigen manuscript wilt verifiëren, of dat van een co-auteur of doctoraatsstudent, onze Similarity Check service is dé tool. Met de Similarity Check service van de Universiteitsbibliotheek kunnen alle onderzoekers slordige verwijzingen of plagiaat voorkomen.

De Similarity Check service maakt gebruik van iThenticate van TurnItIn om het ingediende werk te vergelijken met miljoenen artikelen en andere gepubliceerde werken en miljarden webpagina's.

Voor meer informatie over deze service of om direct je artikel op te laden en te controleren, volg de link naar onze servicepagina. Je kunt inloggen met je persoonlijke UM-inloggegevens.