College Ron Heeren Universiteit van Nederland

Hoe weet je binnen 30 minuten zeker dat een tumor echt helemaal weg is?

Op donderdag 6 april zendt de Universiteit van Nederland een college uit van UM-universiteitshoogleraar Ron Heeren. De vraag die tijdens zijn college centraal staat is: ‘Hoe weet je binnen 30 minuten zeker dat een tumor echt helemaal weg is?’ Het college maakt onderdeel uit van de collegereeks rondom het thema Medische mirakels en wordt om 20.30u uitgezonden op de website van de Universiteit van Nederland

Maar liefst 20% van de mensen met een huid-, borst- of longtumor moet opnieuw onder het mes, omdat de tumor niet helemaal verwijderd is bij de operatie. Dat probeert prof. dr. Ron Heeren te verbeteren, door te werken aan nieuwe technieken voor in de operatiekamer.

Universiteit van Nederland
De Universiteit van Nederland is een online platform, waar de beste wetenschappers van Nederland gratis college geven. Elke werkdag komt er een nieuw college online, en elke week een nieuw thema.

• De Universiteit Maastricht is actief binnen het Young European Research Universities Network. Kernwaarden: innovatie, openheid en ruimte voor talent.

• Karlien Strijbosch deed promotieonderzoek naar Senegalese migranten die onvrijwillig terugkeerden na een verblijf in Europa. Ze liep aan tegen muren van zwijgzaamheid, wantrouwen en schaamte. Een gesprek met Karlien Strijbosch en haar promotor Valentina Mazzucato over een onderzoek dat noodzakelijke...

• Na jaren van turbulentie, heeft het leven van alumna Lea Vink een vlucht genomen in Wenen. Ze kan er nieuwe stappen zetten in haar loopbaan op het kruispunt van luchtvaart en organisatiepsychologie. Ook op persoonlijk gebied lacht het geluk haar toe sinds haar transitie van man naar vrouw.