Het nieuwe bachelorprogramma Regenerative Medicine and Technology begint in september 2023

Regeneratieve geneeskunde is een opkomend vakgebied waar wetenschap en technologie samenkomen om nieuwe medische therapieën te ontwerpen en ontwikkelen op basis van regeneratie. Vanaf september 2023 biedt de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences een nieuw bachelorprogramma aan waarmee studenten methoden kunnen ontwikkelen die het lichaam stimuleren om zichzelf te repareren of te vernieuwen.

regenerative medicine and technology

Programmacoördinator Jurica Bauer kan met trots aankondigen dat het bachelorprogramma Regenerative Medicine and Technology een positieve accreditatie heeft ontvangen van de Accreditatieorganisatie van Nederland. Studenten kunnen zich nu officieel aanmelden voor dit programma via Studielink.

Jurica: "de vraag naar professionals op het gebied van regeneratieve geneeskunde neemt toe. Voor veel patiënten kan deze technologie een uitstekend alternatief bieden voor orgaan- en weefseltransplantaties en soms voor levenslange medicatie. Zorgorganisaties hebben ook voordeel, omdat nieuwe technologie de kosten kan verlagen en tegelijkertijd de kwaliteit van de zorg kan verbeteren."

Het bachelorprogramma richt zich op het ontwikkelen van nieuwe methodes om chronische ziekten te genezen, door zieke of beschadigde weefsels en organen te repareren, vervangen of herstellen in plaats van alleen symptomen te behandelen. Met behulp van ervaren stafleden en experts uit de industrie, leren studenten wetenschappelijke en technologische vondsten te vertalen naar innovatieve oplossingen.
"Dit is het eerste programma in regeneratieve geneeskunde op bachelorniveau. Het zal studenten in een vroeg stadium voorzien van een set multidisciplinaire vaardigheden die nodig zijn om in dit opkomend multidisciplinair veld te werken."