De Faculty of Health, Medicine and Life Sciences slaat bruggen tussen technologie en zorg

De Faculty of Health, Medicine and Life Sciences kondigt met trots aan dat de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO) op 11 mei 2023 twee nieuwe opleidingen heeft geaccrediteerd. Aankomende studenten kunnen zich nu aanmelden voor de bachelor Regenerative Medicine and Technology of de master Health and Digital Transformation. Beide starten in september 2023.

Gezondheidszorg evolueert voortdurend om de groeiende patiëntenpopulatie en hun eisen bij te houden. Geavanceerde gezondheidstechnologie integreren wordt een belangrijke trend om de gezondheidszorg te transformeren naar een duurzaam, innovatief en datagedreven model. Die transformatie vereist enthousiaste professionals die nieuwe ideeën en producten kunnen ontwikkelen.

De Faculty of Health, Medicine and Life Sciences biedt twee nieuwe opleidingen die studenten de vaardigheden aanleert om bruggen te slaan tussen gezondheidszorg en technologie.

De bacheloropleiding Regenerative Medicine and Technology combineert wetenschap, techniek en geneeskunde om nieuwe medische therapieën te ontwerpen en ontwikkelen op basis van regeneratie. Deze therapieën kunnen het lichaam helpen zichzelf te herstellen. Deze aanpak kan helpen bij beschadigd weefsel te behandelen of bij bepaalde chronische ziekten te genezen in plaats van alleen hun symptomen te behandelen. Dit programma bereidt afgestudeerden voor op een toekomst in biomedische techniek, bedrijfsontwikkeling of klinisch onderzoek.

De masteropleiding Health and Digital Transformation werkt met datawetenschap en digitale technologie om het gezondheidssysteem en de werkprocessen ervan te transformeren. Het doel is om digitale applicaties in de gezondheidszorg te implementeren en de kloof tussen technologie en gezondheidszorg te overbruggen. Afgestudeerden hebben een toekomst in het veld van innovatie, digitale apparaten, projectmanagement of onderzoek.

Aankomende studenten kunnen zich aanmelden voor deze opleidingen via Regenerative Medicine and Technology of Health and Digital Transformation.

fhml builds bridges technology health