De Master Open Dag: “Makkelijke route naar informatie”

Bijna 1300 potentiële masterstudenten kwamen afgelopen zaterdag naar de lente-editie van de Master Open Dag om zich een beeld te vormen van de opleidingen en het probleemgestuurd onderwijs. De sfeer was gemoedelijk en ontspannen op een overwegend droge dag met vooral in ochtend een heerlijk zonnetje.

In totaal bezochten 1289 studiekiezers het halfjaarlijkse evenement; 1175 van hen hadden zich vooraf geregistreerd, de overige bezoekers meldden zich aan bij de deur. De cijfers zijn wat minder dan in het voorjaar van afgelopen jaar, maar hoger dan twee jaar geleden.

Wellicht werd de opkomst enigszins beïnvloed door de berichtgeving over de huisvestingsproblematiek in Nederlandse studentensteden en de politieke discussie over de toestroom van internationale studenten.

Feedback

De reacties waren grotendeels positief en zowel de voorlichtingssessies als de informele gesprekken met studenten en medewerkers werden zeer gewaardeerd.

Zo’n 250 bezoekers namen de moeite om een korte evaluatie in te vullen. De overgrote meerderheid gaf aan de dag ‘nuttig’ tot zeer ‘nuttig’ te vinden. Slechts 1 procent was liever weggebleven.

Dikke duim

Er werden complimenten uitgedeeld over de ‘vriendelijkheid en toegankelijkheid van de medewerkers en student ambassadors’, de ‘vlekkeloze organisatie en de ‘kwaliteit van de vegan taart’. Volgens een respondent biedt de Master Open Dag “Een makkelijke weg naar informatie”. Een ander legde uit waarom dat ook een prettige ervaring kan zijn:

“De presentatie was erg nuttig en gaf een goed overzicht. Een leuk extraatje was dat je je kon mengen onder de huidige studenten, maar ook de kans kreeg om met een aantal van de medewerkers te praten en een aantal van de cursusboeken door te kijken. Ook al ben ik geen huidige student van Universiteit Maastricht, ik voelde me erg welkom door de studenten en medewerkers.”

Heb je vragen over de Master Open Dag?
 Stuur ons een mailtje

Voor vragen over opleidingen:
 study@maastrichtuniversity.nl

Volg ons op Instagram om op de hoogte te blijven!

Missed the Master's Open Day?

Mark your calendars for the next Master's Open Day on 9 November 2024. Please let us know if you wish to be alerted when you can sign up.