Koenis, J., & de Roder, J. (2022). Educating for Democracy: Empathy, Reading, and Making Better Citizens in Martha Nussbaum’s Public Education Project. In A. Swinnen, A. Kluveld, & R. van de Vall (Eds.), Engaged Humanities: Rethinking Art, Culture, and Public Life (pp. 325-356). Amsterdam University Press. https://doi.org/10.2307/j.ctv2rcnqpt.16
de Roder, J. (2021). Niet die van ons: Literatuur van vlak na de oorlog als gedramatiseerde geschiedschrijving. In J. de Roder, A. Fortuin, & A. Meinderts (Eds.), Jaarboek Jan Campert-Stichting 2020 (pp. 73-85). Jan Campert-Stichting.
de Roder, J. (2020). De essayistiek van de verteller: Juryrapport. In S. P. C. H. V. L. (Ed.), P.C. Hooft-Prijs 2020: Maxim Februari (pp. 7-12). Literatuurmuseum.
Koenis, J., & de Roder, J. (2018). De angst voor een teveel aan gevoelens. Algemeen Nederlands Tijdschrift voor Wijsbegeerte, 110(2), 207-212. https://doi.org/10.5117/ANTW2018.2.KOEN