Marjan Peeters geïnterviewd door BNR over klimaatdoelen EU

Marjan Peeters, hoogleraar klimaatbeleid & -recht, in gesprek met Roelof Hemmen
van BNR over het Europese klimaatbeleid m.b.t. de big five van de Europese uitdagingen.

"Ook al zijn er duidelijke klimaatdoelen gesteld, probeer al die 28 lidstaten
er maar eens aan te houden."

Luister hier naar de Podcast http://ow.ly/E0oG50uTdur

• Drie onderzoekers van Universiteit Maastricht (UM) ontvangen een prestigieuze ERC Starting Grant van de European Research Council. Ze krijgen elk 1,5 miljoen euro. Hun financiering is onderdeel van het EU Horizon Europe-programma.

• ‘Am AI Right?' is project dat is opgezet door een interdisciplenair team van onderzoekers van het Law and Tech Lab en het Brightlands Institute for Smart Society (BISS). Met het project willen de onderzoekers de manier waarop iemand toegang krijgt tot juridische expertise transformeren.

• Wie A zegt, moet ook B zeggen. Daarom ging bijzonder hoogleraar herstelrecht en universitair hoofddocent straf(proces)recht Jacques Claessen vrijwillig aan de enkelband.