Ida-Susanna Pöllänen, MA European Public Affairs

Ida komt uit Finland, heeft een bachelor Internationale Betrekkingen van de Universiteit van Warschau, Polen, en besloot naar Maastricht te komen voor de master European Public Affairs.

"Ik ben altijd al een passie gehad voor de betrekkingen met de EU en ik wist gewoon dat mijn master aan de EU daaraan gerelateerd moest zijn. De Universiteit Maastricht is erg populair in Finland vanwege haar hoge ranking en reputatie. Tijdens mijn bachelor in Warschau heb ik zelfs veel mensen ontmoet die aan de Universiteit Maastricht hadden gestudeerd. Ik kwam naar de Master Open Dag en wist zeker dat dit programma het beste bij me paste. Andere doorslaggevende factoren waren ook dat het een eenjarig masterprogramma is, de stagemogelijkheden en dat we professionele vaardigheidstrainingen volen, omdat werkgevers tegenwoordig gewoon verwachten dat je die hebt als je aan je carrière begint. Mijn droomambitie is om voor Finland in een EU-omgeving te werken, in de veiligheidssector van public affairs of aan defensiebeleid te werken. Daarom ga ik na mijn afstuderen eerst bij het Finse leger werken om meer te leren over het leger en alle aspecten die daarbij komen kijken."

Ida-Susanna Pöllänen
November 2019