30 mei

Seminar Oekraïense Cultuur en Taal

Een interactieve workshop voor hulpverleners aan Oekraïense vluchtelingen waarin je meer leert over hun cultuur en taal en zo effectiever met ze kunt communiceren.

De workshop duurt twee uur en begint op maandag 30 mei om 18.30 uur. Locatie: Karl Dittrichzaal, Bonnefantenstraat 2, 6211 KL Maastricht. Hulpverleners van binnen en buiten de UM zijn welkom.

Er is een beperkt aantal plaatsen voor het seminar beschikbaar. Daarom vragen we u zich aan te melden door een e-mail te sturen naar your-language-course@maastrichtuniversity.nl. Na ontvangst van uw aanmelding krijgt u een bevestiging per e-mail.

De docent, zelf afkomstig uit Oekraïne, zal een presentatie geven over het land en je kunt direct met een andere deelnemer de belangrijkste dagelijkse taalroutines oefenen. Ook kun je vragen stellen.

We verzoeken de deelnemers deze vragen een week van tevoren te sturen. De onderwerpen die aan bod komen zijn:

• Sociale geographie: de verschillende regio’s, religies, talen, bevolking, verschillen tussen stad en platteland, producten, etc.
  • Interculturele communicatie en taal
  • Oekraïense eet- en drinkgewoontes
  • Gezondheidszorg en welzijn
  • Het dagelijks leven

Politiek getinte vragen en opmerkingen komen niet aan bod in dit seminar.

Dit seminar wordt gratis aangeboden door het Talencentrum van de Universiteit Maastricht en is mede mogelijk gemaakt door InterUM.

Aanmelden via e-mail

Meer events