04 mrt
Studium Generale | Collegereeks

Gezondheidsuniversiteit Verdiept: innovaties medische apparatuur

Deze reeks is een kennismaking met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van onderzoek en gezondheidszorg. Diverse onderzoekers, artsen en bedrijven bieden een afwisselend en prikkelend programma aan door middel van demo's en presentaties. De avonden starten met een plenaire lezing. Na een pauze wordt het tweede deel van het programma verschillend ingevuld, aan de hand van het centrale thema van die avond. In deze reeks wordt aandacht besteed aan de ontwikkeling en het op de markt brengen van medische instrumenten en apparaten.

De Gezondheidsuniversiteit van het Maastricht UMC+ is een initiatief van studenten die hun kennis en vaardigheden graag willen delen met geïnteresseerden. SG ondersteunt dit initiatief van harte en neemt nu ook de verdiepingsreeks op in het programma. Deze reeks komt tot stand in samenwerking met de Brightlands Maastricht Health Campus.

Meer informatie: www.gezondheidsuniversiteit.nl

De afzonderlijke avonden
1. Ontwikkelen en op de markt brengen van een medische toepassing of product (Machiels / 4 maart)
2. Ontwikkeling van de Balance Belt (Kingma / 11 maart)