Viering van de start van de Bachelor Digital Society

Op 14 november 2019 vindt een feestelijk evenement plaats om de start van het bachelorprogramma Digital Society te vieren. Begin september verwelkomden we 75 studenten uit 20 landen.

De viering begint met een presentatie van de beroemde videokunstenaar Geert Mul wiens werk is vertoond op festivals en in kunstgalerijen. Zijn werk onderzoekt de mogelijkheden van poëzie in de taal van digitale media.
Tijdens het tweede deel zullen we in gesprek gaan met collega's van overheid, industrie en onderzoek. We zullen hun mening horen over hoe onze studenten kunnen bijdragen aan het vormgeven van de digitale samenleving van de toekomst, en welke vaardigheden en kennis ze daarvoor nodig hebben.

De voglende panelleden zullen deelnemen:

• Professor dr Valerie Frissen, directeur van het SIDN Fonds en hoogleraar Digital Technologies and Social Change aan de Universiteit van Leiden
  • Dr. Francisca Grommé, onderzoeker Digital Society bij TNO
  • Laury van den Ham, strategisch beleidsadviseur, provincie Limburg
  • Professor dr Rudolf Müller, hoogleraar Kwantitatieve Infonomie, Universiteit Maastricht en BISS (Brightlands Institute for Smart Services)

We zijn SWOL en de Faculteit der Cultuur- en Maatschappijwetenschappen zeer erkentelijk voor hun financiële steun.
Iedereen is welkom, maar meld je vóór 7 november online aan.

Meer events