09 jun

Symposium Goed Werkgeverschap

Op 9 juni zetten Angelique de Rijk, universitair hoofddocent Sociale Geneeskunde (FHML), en Sietske Tamminga, senior onderzoeker aan het Academisch Medisch Centrum van de Universiteit van Amsterdam, de deur van de universiteit open, ditmaal in Maastricht. Zij willen leidinggevenden en HR-professionals van alle werkgevers, dus van grote en kleine, profit en non-profit organisaties, op een inspirerende en praktijkgerichte manier laten delen in de nieuwste kennis over het inzetbaar houden van hun medewerkers.

Zij organiseren daarvoor een symposium over duurzame inzetbaarheid van alle werknemers in een organisatie en over hoe werkgevers het beste kunnen omgaan met werknemers die aan kanker lijden. Tijdens het symposium wisselen lezingen, discussies met de zaal, live acts en individuele consultatie elkaar af.

Het ochtendprogramma gaat over goed werkgeverschap door gezond personeelsbeleid. Het middagprogramma gaat in op een specifieke groep: werknemers met kanker. Hoe kun je als werkgever je betrokkenheid en goede bedoelingen omzetten in effectieve begeleiding? Daarnaast is kanker steeds beter te behandelen. Werknemers keren vaker terug op de werkvloer, maar soms met langdurige beperkingen. Dat vraagt weer een andere aanpak en begeleiding op de lange termijn.

Deelnemers aan het symposium krijgen de schriftelijke versie van de aan de UM ontwikkelde vragenlijst Maastricht Instrument for Sustainable Employability (MAISE), de mogelijkheid deel te nemen aan pilots rond goed werkgeverschap en veel ideeën die ze meteen in de praktijk brengen.

Uitgebreide informatie over het programma, deelnamekosten en aanmelding vind je hier.

• 04 apr

Gezondheidsrecht: zorgen voor de toekomst

Afscheidssymposium Mr Dr Rankie ten Hoopen.
    Rankie wil graag haar afscheid markeren met een middagsymposium dat de gelegenheid biedt het door haar beoefende vakgebied, het gezondheidsrecht, in de schijnwerpers te zetten.

• 09 apr

Microscopy CORE Lab Ambassadors Day

To show the UM and MUMC+ communities how Advanced Microscopy can support Science and Education through the work done and projected by our users.

Meer events