Vluchtelingen en instellingen uit de regio Maastricht-Heuvelland laten het belang van onderwijs voor vluchtelingen zien

Bijeenkomst: Samen Leren, Samen Leven

Een groot aantal instellingen in de regio Maastricht-Heuvelland werkt sinds najaar 2015 intensief samen om vluchtelingen in de regio te ondersteunen bij het vinden van passend onderwijs.

Door de nauwe samenwerking zijn veel vluchtelingen geholpen bij hun integratie. Zo is een aantal vluchtelingen begonnen met een opleiding. Anderen zijn begonnen met de inburgeringscursus en hopen binnen afzienbare tijd met een opleiding te starten, al dan niet in combinatie met een werkervaringsplek.

De resultaten van de samenwerking worden gepresenteerd tijdens een bijeenkomst op 27 maart as. in de Aula van de Universiteit Maastricht (Minderbroedersberg 4-6). Burgemeester Annemarie Penn-te Strake neemt de rol van moderator op zich.

De deelnemende instellingen zijn:

18:30-19:00 uur: inloop
19:00-20:15 uur: presentaties, interviews, films en muziek waarbij vluchtelingen een centrale rol spelen
20:15-21:30 uur: receptie met hapjes gemaakt door vluchtelingen

De bijeenkomst is vrij toegankelijk, maar wij zijn gebonden aan de maximale capaciteit van de zaal, dus: wie het eerst komt, het eerst maalt.

Contact
Voor meer informatie kunt u terecht bij Stijn te Strake: stijn.testrake@maastrichtuniversity.nl

Refugee Stories

Bekijk de video voor een kort inkijkje in het leven van Loai (16 jaar, uit Syrië), Manzoor (17 jaar, uit Afghanistan) en Hamada (18 jaar, uit Syrië), drie jonge vluchtelingen die in Maastricht wonen.

De video is een initiatief van de Studievereniging van de masteropleiding Sustainability, Science and Policy en het Refugee Project Maastricht.