Alexandra Koukidou, MA Media Studies: Digital Cultures

Alexandra Koukidou komt uit Griekenland, ze heeft een bachelor Journalistiek en Massacommunicatie aan de Universiteit van Thessaloniki in Griekenland en besloot naar Maastricht te komen voor de master Media Studies: Digital Cultures.

"Ik wilde mijn kennis uitbreiden en mijn blik verbreden naar media in het algemeen en nieuwe media in het bijzonder. Als uitwisselingsstudent verbleef ik 5 maanden in Nederland en het beviel me hier zo goed dat ik besloot mijn master in dit land te doen. Ik heb verschillende universiteiten bekeken, maar Universiteit Maastricht sprong er meteen uit met haar informatieve en overzichtelijke website. Daarnaast sprak dit programma me vooral aan omdat het zo actueel is en me veel beroepsmogelijkheden biedt. De digitale media en nieuwe opkomende technologieën waar we over leren zijn trends waar we nu allemaal getuige van zijn.  Na mijn afstuderen wil ik graag werken in een communicatieontwerpomgeving met video- en geluidsproducties, waarbij ik concepten/ideeën vertaal naar producten met een betekenisvolle impact."

Alexandra Koukidou
Oktober 2018