AMIBM wint de Ralf Raue Innovation Award 2017

Tijdens de BIOMEDICA Life Sciences Summit, die plaatsvond op 9-10 mei in Eindhoven, is de Ralf Raue Innovation Award for Life Sciences 2017 uitgereikt aan het Aachen-Maastricht Institute for Biobased Materials (AMIBM). AMIBM, gevestigd op de Brightlands Chemelot Campus, wordt daarmee onderscheiden voor de verbinding die ze legt tussen mensen, kennis en infrastructuur binnen de Euregio op het gebied van biomedical engineering. AMIBM wordt geprezen om de manier waarop ze jonge mensen opleidt tot excellente professionals in de wetenschap en het bedrijfsleven.

De prijs werd overhandigd aan dr.ir. Richard Ramakers, managing director van AMIBM. Ramakers: “In AMIBM slaan zes onderzoeksgroepen, met een oorsprong aan de UM, RWTH Aachen en Fraunhofer Institute for Molecular Biology and Applied Ecology, de handen ineen om biobased materialen te ontwikkelen voor het welzijn van mens en natuur. Het is fantastisch dat onze missie om instituten en disciplines grensoverschrijdend te verbinden met deze prijs wordt herkend en gewaardeerd.”

De prijs is een initiatief van de BIOMEDICA foundation, die samenwerking stimuleert tussen life sciences en de bedrijfswereld. Dr. Ralf Raue zette zich -als raadslid van de foundation- in het bijzonder in voor het stimuleren van innovaties tussen Euregionale partners.

Bezoek voor meer informatie de AMIBM-website.

• De Universiteit Maastricht is actief binnen het Young European Research Universities Network. Kernwaarden: innovatie, openheid en ruimte voor talent.

• Karlien Strijbosch deed promotieonderzoek naar Senegalese migranten die onvrijwillig terugkeerden na een verblijf in Europa. Ze liep aan tegen muren van zwijgzaamheid, wantrouwen en schaamte. Een gesprek met Karlien Strijbosch en haar promotor Valentina Mazzucato over een onderzoek dat noodzakelijke...

• Na jaren van turbulentie, heeft het leven van alumna Lea Vink een vlucht genomen in Wenen. Ze kan er nieuwe stappen zetten in haar loopbaan op het kruispunt van luchtvaart en organisatiepsychologie. Ook op persoonlijk gebied lacht het geluk haar toe sinds haar transitie van man naar vrouw.