UM-alumnus Robbert Rietbroek benoemd tot CEO Primo Water Corporation

We hechten veel waarde aan de duurzame relaties die we met onze alumni opbouwen en zijn enthousiast over hun succesvolle, professionele reizen en bijdragen aan de samenleving. Vorige week werden we geïnformeerd over de benoeming van onze allereerste Maastricht University alumnus tot CEO van een beursgenoteerd bedrijf aan de New York Stock Exchange. Op 15 november werd Robbert Rietbroek aangekondigd als CEO van Primo Water Corporation vanaf begin 2024. Dit bedrijf uit Tampa, Florida is een toonaangevende leverancier van duurzame drinkwateroplossingen direct aan consumenten in Noord-Amerika en Europa.

In Rietbroek heeft het bestuur 'een zeer bekwame leider gevonden met uitgebreide ervaring op het gebied van productinnovatie, bedrijfsvoering en transformatie, die in staat is om de groei van alle bedrijfsonderdelen van Primo Water de komende jaren verder te stimuleren'.

In de loop der jaren heeft de alumnus van de Maastricht University School of Business and Economics (1996), die meer dan 25 jaar managementervaring heeft opgedaan bij P&G, Kimberly-Clark en recentelijk PepsiCo in de VS, Europa, Australië en Zuid-Amerika, zijn alma mater op vele manieren gesteund. Bijvoorbeeld door (online) alumni-evenementen bij te wonen en terug te geven door zijn waardevolle kennis te delen met studenten. Ook heeft hij bijgedragen aan de maatschappelijke campagnes van Universiteitsfonds Limburg.

Robbert: "Gedurende mijn carrière ben ik in contact gebleven met mijn alma mater. Ik voel een gevoel van dankbaarheid naar de UM. De basis van mijn carrière is in Maastricht gelegd." Wij wensen Robbert veel succes in deze nieuwe functie!