Inge Leurs, MSc Cultures of Arts, Science and Technology

Inge komt uit Nederland en heeft een bacheloropeiding gedaan in Arts and Culture aan de Universiteit Maastricht. Na het afronden van een pre-masteropleiding Geschiedenis besloot ze een tussenjaar te nemen. Tijdens dat jaar raakte ze geïnteresseerd in het onderzoeksmasterprogramma Cultures of Arts, Science and Technology en besloot ze zich aan te melden.

"Ik besloot dat ik weer aan de Universiteit Maastricht wilde studeren omdat ik een groot voorstander ben van het Probleemgestuurd Onderwijs. Ik voelde me aangetrokken tot de inhoud van deze specifieke masteropleiding vanwege de verscheidenheid aan disciplines en de vrijheid die je als student hebt om het af te stemmen op je eigen interesses. Dat is uniek. Ik heb bewust gekozen voor een tweejarige onderzoeksmaster omdat ik onderzoek gewoon leuk vind, maar ook omdat je dan meer mogelijkheden hebt om te ontdekken waar je interesses liggen. Tot nu toe is het geweldig. Onze groep is heel internationaal met veel verschillende achtergronden. Het verbreedt ook je eigen perspectief. Na mijn afstuderen wil ik in het onderzoek werken, maar ik weet nog niet zeker in welke hoedanigheid en op welk gebied. De tijd zal het leren!"

Inge Leurs
October 2020