UM ontvangt TV-programma College Tour met Tom Dumoulin

Op 28 november was het TV-programma College Tour te gast bij de Universiteit Maastricht. In ons eigen universitair sportcentrum UM SPORT vonden opnames plaats voor een uitzending met topwielrenner Tom Dumoulin. Bekijk hier de uitzending.

Presentator Twan Huys interviewde Tom over zijn wielerloopbaan in aanwezigheid van ruim 400 fans uit het hele land, waaronder natuurlijk ook veel Maastrichtse studenten. De vragen uit het publiek waren interessant, soms verrassend, en leidden tot open en ontwapenende uitspraken van Tom.

Een timelapse video van de uitzending

Over College Tour
In het programma College Tour interviewen studenten één hoofdgast, onder leiding van presentator Twan Huys. Het interview vindt plaats op een universiteit of hogeschool. Het programma laat korte fragmenten zien uit het leven en van het werk van de hoofdgast. De vragen van de studenten staan centraal. In College Tour waren eerder te gast onder anderen Madeleine Albright, Johan Cruijff, John Malkovich, Hans Teeuwen, Jesse Jackson, prinses Irene, Harry Mulisch, Steve Ballmer en de Dalai Lama, Sting, Richard Branson en Doutzen Kroes.

College Tour logo

• Vandaag precies 125 jaar geleden werd de arts Sir Fredrick Grant Banting geboren. Samen met Charles Best en John Macleod ontdekte Banting in de jaren '20 dat insuline gebruikt kon worden voor de behandeling van diabetes.