09 mei

In gesprek met Wopke Hoekstra: onze kijk op Europa

Vicepremier en minister van Buitenlandse Zaken Wopke Hoekstra houdt op maandag 9 mei 2022 uur een speech getiteld “Onze kijk op Europa”. Na zijn toespraak gaat de minister in gesprek met het publiek. Rianne Letschert, voorzitter van het College van Bestuur van de Universiteit Maastricht, zal het openingswoord verzorgen. Moderator is Annette van Soest.

In zijn speech gaat minister Hoekstra onder meer in op burgerdialogen en hoe deze een waardevolle bijdrage leveren aan de vorming van het Nederlandse EU-beleid. Ook blikt hij aan de hand van de Staat van de Europese Unie 2022 terug op de belangrijkste ontwikkelingen in de EU van het afgelopen jaar, en presenteert hij een visie op het Nederlandse EU-beleid van het komende jaar. De minister zal tevens ingaan op de laatste ontwikkelingen rondom de oorlog in Oekraïne.

Minister Hoekstra spreekt in de Muziekgieterij, het culturele podium van Maastricht.  Het is ook mogelijk het evenement bij te wonen en vragen te stellen via een livestream. Bekijk deze livestream via het YouTube-kanaal van Studio Europa Maastricht.

Dit evenement wordt georganiseerd door de UM/Studio Europa Maastricht. Ga voor meer informatie naar de website van Studio Europa Maastricht.

• 30 mei 31 dec

European Administrative Law Dialogues

Er is opgemerkt dat het vergelijkende bestuursrecht een recente renaissance doormaakte. Er is een praktische of intellectuele nieuwsgierigheid naar andere administratieve systemen en oplossingen, om ze te begrijpen, ervan te leren, ze te coördineren en/of hun verschillen te overstijgen, ze onder te...

• 09 nov

Master Open Dag

We hopen je op onze campus te begroeten tijdens de volgende Master Open Dag en een goede indruk te geven van wat studeren aan de Universiteit Maastricht inhoudt.

Meer events