Update #6 en 7: cyberaanval UM
Er komen informatiebalies voor medewerkers en studenten op diverse UM-locaties vanaf 2 januari. Je kunt ook de FAQ-lijst bekijken voor antwoorden op de meest gestelde vragen. UM-computers en –systemen mogen vooralsnog door niemand gebruikt worden. Alleen de belangrijkste onderwijsgerelateerde computersystemen zijn, zoals eerder gemeld, vanaf 2 januari weer (beperkt) beschikbaar, vanaf 8.00 uur. Vanaf die dag worden ook emails met vragen van medewerkers, gestuurd naar de nieuw ingestelde mailadressen van de faculteiten en servicecentra, gelezen. Studenten kunnen nog steeds terecht op info@m-u.nl
Update # 7: Nieuwsjaarsdag - A Day Off-line
Op uitdrukkelijk verzoek van het College van Bestuur, de decanen en het management van faculteiten en servicecentra zijn de UM-medewerkers van eenheden die sinds 24 december dag in, dag uit, inclusief de kerstdagen, met man en macht achter de schermen hebben gewerkt, op 1 januari een dag vrij. Deze dag rust is meer dan welverdiend.
Houd de website in de gaten
Vooralsnog is de UM website het enige informatiekanaal voor medewerkers en studenten. Houd de site dus goed in de gaten. Op 1 januari is er, vanwege de rustdag, geen update.
Werken op 2 januari
Iedereen die een werkdag heeft gepland, is uiteraard welkom om donderdag en vrijdag naar de UM te komen, maar dient zich te realiseren dat de UM-mail nog niet werkt en fileservers onbenaderbaar zijn.
Coulanceregeling voor studenten
Studenten die wegens de cyberaanval aantoonbaar belemmering hebben ondervonden in de voortgang van hun studie, kunnen zich wenden tot een commissie onder leiding van vice-rector prof. dr. Harm Hospers. Informatie over de procedure volgt.
Informatiebalies voor medewerkers en studenten
Op diverse UM-locaties zijn vanaf 2 januari informatiebalies te vinden.
FHML: Universiteitssingel 50
FASoS: Grote Gracht 90/92
SBE: Tongersestraat 53
FL: Bouillonstraat 2
FSE: Kapoenstraat 2
FPN: Universiteitssingel 40
UB: Bibliotheek binnenstad en Randwyck
SSC: Bonnefantenstraat 2
Mailboxen voor vragen
Studenten die vragen hebben die niet in de FAQ aan bod komen en die niet studiegerelateerd zijn, kunnen mailen naar info@m-u.nl. Studiegerelateerde vragen kunnen aan de eigen faculteit worden gesteld.
Medewerkers met vragen kunnen bij hun eenheid terecht.
- Faculty of Health, Medicine and Life Sciences: fhml@m-u.nl
- Faculty of Psychology and Neuroscience:fpn@m-u.nl
- Faculteit der Rechtsgeleerdheid:fl@m-u.nl
- Faculteit der Cultuur en Maatschappijwetenschappen:fasos@m-u.nl
- Faculty of Science and Engineering:fse@m-u.nl
- School of Business and Economics:sbe@m-u.nl
- Servicecentra:servicecentra@m-u.nl
- Maastricht University Office:muo@m-u.nl
Openingstijden call centre voor studenten
Het call centre is van donderdag 2 januari tot en met zondag 5 januari bereikbaar van 9.30 tot 17.00 uur op 043 – 38 85 101.
Onderwijs wordt hervat vanaf 6 januari
Het onderwijs aan de UM wordt op 6 januari hervat. Enkele belangrijke systemen die daarvoor nodig zijn, zijn vanaf 2 januari 8.00 uur weer online beschikbaar. Het gaat daarbij met name om informatiesystemen voor studenten rond roostering (alleen inzage), studiematerialen (Blackboard/ELEUM) en het UM Student Portal. Hierbij is wel sprake van beperktere functionaliteit.
Lees ook
-
Ronald Janse benoemd als nieuwe decaan Faculteit der Rechtsgeleerdheid UM
Het College van Bestuur (CvB) van de Universiteit Maastricht is verheugd over de benoeming van prof. dr. mr. Ronald Janse tot decaan van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid.
-
HIP maakt overheidscommunicatie menselijker
Het ELSA Lab Armoede & Schulden ontwikkelt met HIP, een tool die brieven begrijpelijk maakt, zonder de juridische geldigheid te verliezen. HIP staat voor Helder, Intelligent en Productief en is ontwikkeld samen met de Brightlands Smart Services Campus, PNA Group.
-
Prof. dr. Mirjam oude Egbrink ontvangt MUMC+-penning
Tijdens haar afscheidscollege op vrijdag 28 november is Prof. dr. Mirjam oude Egbrink door decaan Annemie Schols onderscheiden met de MUMC+-penning voor haar verdienstelijke carrière.