11 feb
Studium Generale | University College Venlo

Relaties en seks: two of a kind

Hoewel seksualiteit en relaties onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, worden beide concepten zowel op wetenschappelijk als klinisch vak geïsoleerd van elkaar bestudeerd. Toch hebben we vaak seks binnen een relatie en manifesteren seksuele problemen zich eerder tijdens seks met de partner dan tijdens solo-seks.

Marieke Dewitte belicht verschillende perspectieven die de link tussen seks en relaties verklaren. Hierbij zal ze bijzondere aandacht besteden aan de hechtingstheorie. Het seksueel systeem wordt namelijk ondersteund door processen die de hechting tussen partners bevorderen en ook hechtingservaringen hebben invloed op de manier waarop individuen hun seksuele relatie beleven. De hechtingstheorie kan dus helpen om de oorsprong en beleving van seksuele problemen beter te begrijpen.

Meer events