Feestweek 40 jaar Universiteit Maastricht

Van maandag 5 t/m zaterdag 10 september viert de Universiteit Maastricht haar 40ste verjaardag met een feestweek met verschillende activiteiten op diverse locaties. Vier je met ons mee?

Opening Academisch Jaar
De kick-off van de feestweek vindt plaats op maandag 5 september met de Opening Academisch Jaar 2016/2017. Het thema van de bijeenkomst (en de titel van het nieuwe Strategisch Programma 2017-2021) is: ‘Community at the CORE’. CORE staat voor Collaborative Open Research Education en borduurt voort op de interdisciplinaire benadering die het hart vormt van het onderwijs en onderzoek aan de Universiteit Maastricht. Er is een ochtendsymposium en de officiële academische zitting. Kijk hier voor meer informatie.

PechaKucha Jubileumeditie
Op woensdag 7 september vindt de speciale PechaKucha jubileumeditie plaats. PechaKucha Maastricht en de UM hebben de handen ineengeslagen voor deze feestelijke avond in de St. Janskerk waar UM-medewerkers, studenten en andere sprekers op het bekende PechaKucha-podium zullen staan. Toegang is gratis. Meer informatie:
PechaKucha Maastricht
PechaKucha Facebook

Pas+ Festival
De derde editie van het Parcours of Art & Science (PAS) op 8, 9 en 10 september staat dit jaar geheel in het teken van het 40-jarig jubileum van de UM. Daarom pakt het PAS festival extra groot uit, met een (gratis) programma dat zich uitstrekt over drie avonden, vol activiteiten op het gebied van kunst en kennis. Vandaar ook dit jaar de naam: PAS+. Er is volop aandacht voor onderzoek aan de UM, (wereld)muziek, (straat)theater, dans, video, kunst en cultureel erfgoed. Een groot deel van het programma is tweetalig. Meer informatie:
www.pasmaastricht.nl
PAS Facebook

Een overzicht van alle activiteiten die in het kader van het feestelijke jubileumjaar 2016 nog gaan plaatsvinden of al zijn geweest is hier te vinden.